Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 191 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vyjednávání identity: Druhá generace litevských imigrantů ve Velké Británii
Dacys, Lucie ; Lánský, Ondřej (vedoucí práce) ; Fapšo, Marek (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vyjednáváním identity u druhé generace litevských imigrantů ve Velké Británii a klade si za cíl zjistit, jak děti migrantů reflektují život mezi dvěma světy a kulturami - zda se ztotožňují spíše s kulturou a stylem života cílové země, udržují kvůli členům rodiny identitu litevskou, anebo u nich dochází k vytvoření tzv. třetí kultury. První část práce slouží jako teoretický rámec a zaměřuje se na několik stěžejních témat - představena je teorie migrace, ve které je kladen důraz na historii a současnost emigrace litevské a také na teorii migrace transnacionální, dále je diskutován koncept identity, který je nahlížen z více perspektiv - představeny jsou identity národní, transnacionální, sociální či etnické a v neposlední řadě také teorie dětí třetí kultury a jejich identity. Rozebírán je zde také proces socializace a jeho specifika. Analytická část je pak případovou studií členů druhé generace litevských migrantů ve Velké Británii a představuje rozbor vnímání jejich vlastní identity. KLÍČOVÁ SLOVA Migrace, identita, sebepojetí, socializace, Litva, Velká Británie
Výživové zvyklosti, sebepojetí a poruchy příjmu potravy u aktivně sportujících dívek
BZONKOVÁ, Aneta
Diplomová práce se zaměřuje na zkoumání výživových zvyklostí a sebepojetím u aktivně sportujících dívek. Teoretická část se zabývá výživou, teorií specifických výživových potřeb u sportovců a popisuje vybrané faktory, které mají vliv na vnímání vlastního těla u těchto dívek. Mezi tyto faktory jsou zahrnuty výživové návyky, rodinné zázemí, aktivita dívek na sociálních médiích a sebehodnotící jídelní psychopatologie. Diplomová práce má za cíl zjistit potencionální výskyt poruch příjmu potravy v souvislosti s výše zmíněnými faktory. Praktická část je koncipována jako kvantitativní dotazníková studie.
Getting Back to 'Europe': An Analysis of a Possible Self-Perceived Inadequacy of Czechs Towards the West
Ertin, Sinan ; Německý, Marek (vedoucí práce) ; Gulenko, Petr (oponent)
Abstraktní Tato práce zkoumá souběžnou roli západní hegemonie spolu s trvalými dopady komunismu ve výzvách, kterým čelí postsocialistické země, se specifickým zaměřením na Českou republiku. Zatímco komunismus je běžně považován za primární příčinu, my tvrdíme, že kulturní myšlenky spojené se západní hegemonií předcházely komunismu a hluboce ovlivnily evropskou identitu. Práce je rozdělena do sekcí, které zkoumají koncept pokroku v dějinách a jeho význam pro západoevropskou identitu, následuje zkoumání hegemonie na příkladech z postsocialistických národů, včetně České republiky. V závěru práce se zabývá případnou kritikou a poskytuje cvičení, které aplikuje koncepty hegemonie a pokrok v současné české společnosti. Tato analýza si klade za cíl prezentovat alternativní perspektivu, která uznává současné účinky komunismu a západní hegemonie při utváření výzev, kterým postsocialistické země čelí během jejich transformace.
Pojetí ideálu krásy ve vztahu k fyzickému zdraví u žákyň víceletého gymnázia
Dušková, Anna ; Machovcová, Kateřina (vedoucí práce) ; Kočí, Jana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou ideálu krásy ve vztahu k fyzickému zdraví u dívek víceletého gymnázia. Cílem je porozumět tomu, jak dívky daného gymnázia vnímají tuto problematiku a v jakém kontextu má na ně tato okolnost vliv. Dalším cílem je zjistit informovanost zástupců školy a jejich porozumění pro dívky s poruchami sebeobrazu či poruchami příjmu potravy. Teoretická část se věnuje především období dospívání v různých oblastech od výživy přes body image až po mentální anorexii. Empirická část práce využívá kvalitativní výzkum a design případové studie. Skupinová diskuse byla využita, jako metoda sběru dat, přičemž proběhlé diskuse byly dvě. Jedna z nich zahrnovala diskusi s dívkami a druhá se zástupci školy. Výzkumný vzorek tedy představuje dívky víceletého gymnázia, konkrétně tříd tercie a kvarty (ve věkovém rozmezí 13-15 let) a zástupce dané školy. V rámci výzkumu byla také provedena analýza dokumentů školy, jako je školní vzdělávací program a výroční zpráva za poslední školní rok. Získaná data byla následně analyzována pomocí otevřeného kódování, přičemž byly vyhodnoceny tři kategorie. Z výzkumu vychází, že žákyně mají racionální pohled na zdravé a krásné tělo, avšak jejich vlastní vnímání tělesnosti je s tímto v rozporu. Dále z výzkumu vyplývá, že se škola v rámci výuky snaží...
Prožívání atopického ekzému z perspektivy mladých dospělých žen
Poláková, Erin ; Valentová, Hana (vedoucí práce) ; Frombergerová, Anna (oponent)
Předložená diplomová práce je zaměřena na problematiku atopického ekzému. Cílem práce bylo zmapovat zkušenosti mladých dospělých žen s atopickým ekzémem, a to s důrazem na jejich subjektivní prožívání tohoto onemocnění. Práce je rozdělena na část teoretickou a část empirickou. Teoretická část práce uvádí čtenáře do tématiky. Vymezuje pojem atopický ekzém, popisuje jeho specifika, formy, etiopatogenezi a možnosti léčby. Dále se zabývá psychosomatickým přístupem jako jedním z možných nahlížení na toto onemocnění. V teoretické části jsou rovněž zohledněny psychosociální aspekty atopického ekzému včetně vlivu diagnózy na kvalitu života dospělých pacientů. Na teoretickou část navazuje část empirická. Zde jsou prezentovány výsledky kvalitativní studie, v jejímž rámci bylo realizováno osm polostrukturovaných rozhovorů s mladými dospělými ženami, kterým byl v průběhu života diagnostikován atopický ekzém. Analýzou získaných dat bylo identifikováno devět hlavních kategorií, které zachycují individuální prožitky žen s atopickým ekzémem. Jedná se o kategorie specifika ekzému, spouštěcí faktory, ekzém překážkou, emoce spojené s ekzémem, metody zvládání ekzému, reakce okolí, ekzém a partnerský vztah, zkušenost se zdravotnickým systémem a přínosy ekzému. V závěru práce jsou získaná data komparována s teoretickými...
Sebehodnocení žáků na prvním stupni základní školy
Šimková, Nikola ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Zemanová, Blanka (oponent)
Diplomová práce se zabývá sebehodnocením žáků na prvním stupni základní školy. Cílem je zjistit, s jakou perspektivou se vybraní učitelé prvního stupně staví k sebehodnocení žáků. Teoretická část vysvětluje pojem hodnocení. Uvádí jeho funkce, formy a typy. Více se zaměřuje na formativní hodnocení a zpětnou vazbu ve vztahu k sebehodnocení. Dále zmiňuje sebepojetí, které se sebehodnocením úzce souvisí. Předkládá jeho definici a vývoj s ohledem na věkové zaměření na první stupeň základní školy. Více se zabývá sebehodnocením žáků. Zaměřuje se na vývoj sebehodnocení jedince, na jeho význam a funkce a podmínky pro jeho rozvoj ve škole. Zmiňuje, na jaké typy se sebehodnocení dělí a jaké metody a techniky lze použít. Na závěr upozorňuje na možná rizika a úskalí sebehodnocení žáků. Praktická část zjišťuje stanovisko, které k sebehodnocení žáků zastávají vybraní učitelé prvního stupně základní školy. Výzkum je realizován pomocí metody pozorování a rozhovoru. Výsledky výzkumu ukazují, že vybraní vyučující prvního stupně základní školy dávají svým žákům prostor pro sebehodnocení za použití různých metod a technik. Děje se tak ale v omezené míře. I přesto jsou si vědomi významu a vlivu sebehodnocení na rozvoj žáka a jeho učení. Mimo jiné jmenují i práci s chybou. Někteří znají rizika hodnocení sebe sama....
Vliv dostupné sociální opory na studijní úspěšnost středoškolských studentů
Svobodová, Kristýna ; Machovcová, Kateřina (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Tato diplomová práce byla vytvořena za účelem získat a sepsat hlavní poznatky, týkající se problematiky sociální opory a jejího vlivu na školní úspěšnost studentů vybraných gymnázií, středních odborných škol a středních odborných učilišť v Plzeňském kraji. V teoretické části jsou poznatky rozděleny do tří kapitol, ve kterých jsou vymezeny základní poznatky, jež jsou opřeny o odbornou literaturu a zahraniční studie v daných oblastech. V těchto kapitolách jsou vymezeny pojmy jako sebepojetí, období dospívání, motivace, školní úspěšnost a neúspěšnost, sociální síť a tři základní složky lidského formování v podobě rodiny, školy a vrstevnické skupiny. Výzkumná část se zaměřuje na zpracování dat, jež byla získána prostřednictvím normovaného dotazníku Dotazník sociální opory pro děti a mládež (CASSS-CZ), doplněného o demografické údaje. Do dotazníkového šetření se zapojilo 310 studentů. Získaná data byla zpracována statistickými metodami korelace, popisné statistiky a statistického nástroje jednofaktorová ANOVA. Po vyhodnocení dat jsme dospěli k závěrům, že sociální opora je pro jedince a jeho školní úspěšnost důležitá. Zároveň však není její míra rozdílná s ohledem na pohlavím jedince či typ školy, kterou jedinec navštěvuje. KLÍČOVÁ SLOVA sebepojetí, dospívání, sociální opora, školní úspěšnost, motivace,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 191 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.